maanantai 10. maaliskuuta 2014

agikisoissa (!)

Käytiin ekaa kertaa agikisoissa, tuloksilla ei juhlittu, mutta oli ainakin hauskaa ja kauhee palo päästä treenaamaan ja tietty kisaamaan uudestaan. Mä oon kyllä niin syttynyt tuohon lajiin, sitä koukuttavampaa mitä enemmän treenaa. Ja ois niin paljon opittavaa, enkä edes tiedä mitä kaikkea pitäs oppia, toisaalta taas se että omat kriteerit on vielä kovin alhaiset pitää kaiken kovin hyväntuulisena, rentona ja hauskana, pitäs ehkä mennä joskus johonkin koulutukseen (jos pääsis) oppimaan että mitä kaikkea pitää oppia :) Tosin mä oon agissakin tosi nirso ei vois eikä halua mennä ihan mihin vaan sanomaan että en suostu tekee noin enkä näin vaikka en lajista mitään tiedäkään..

Hupu oli kisoissa tosi kivana, ennen toka rataa se niin tarjoili perusasentoa odotellessa. Tää uus laji mun ja Hupun valikoimaan on tuonut meille ihan kaiken sen mitä sen pitikin (ja vähän enemmänkin) mä oon ruvennut jotenkin oudosti luottamaan koiraan, koiran mielestä mun kanssa on hauskempaa, on rentoa ja kivaa, ja ennen kaikkea, kaiken tekemisen lähtökohtana ja yläpuolella tuntuu olevan sellainen minä+Hupu-yhtälö, meidän yhdessä tekeminen, ei mikään laji, liikkeet, yksittäiset treenit, kaikki tuntuu jotenkin nivoutuvan kivasti yhteen ja musta oikeesti tuntuu siltä että me tehdään yhteistyötä, tai no, jos sanotaan että koira on tosi halukas tekemään yhteistyötä, vaikka ohjaaja ei ihan aina kerrokaan sille että mitä ollaan tekemässä ja mihin menossa ;) Hupun agilityasenne on ihan superkiva, se on siellä mun kanssa, ei putkien tai kivojen kontaktien tai noutokapuloiden tai ruutujen.

Kaikista siisteintä on että halu kehittyä agilityssä motivoi kivasti myös juoksulenkeille yms. Ja Hupu tykkää juoksemista, ja taas, meillä on se yksi yhteinen kiva harrastus lisää.

Video kisoista, ja juu, ihan on todistetusti syytäkin treenailla lisää :D Mutta kun nälkä kasvaa syödessä niin onhan tuota kisakalenteria taas tullut selailtua lisääkin, on niin siistiä että kisoihin voi mennä useastikin, tokossa oon aina niin peloissani että useammin kuin kerran kuussa kisaaminen pilaa motskan ;)

Ainiin, kiitti Markolle tähän astisesta, ei ehkä ihan huono saavutus kouluttaa maailman kömpelöin yhtään agilitytermiä tietämätön vastaanväittävä ja huonomuistinen oppilas kutakuinkin kisavalmiiksi puolessa vuodessa :) ps. kysyin ennen eka rataa että mikä se valssi olikaan ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti