keskiviikko 5. kesäkuuta 2013

tehistreenien "kokeenomainen"

kehtasinkin kirjottaa että edistymistä havaittu, rankkuna tällaisesta tyytyväisyydestä hervoton taantuma, niin koiran ku ohjaajankin.

Emmä tiä voiks ihminen sit olla semmonen että jos se ei töitten jälkeen ehdi istua alas juomaan sitä kahvikuppiaan niin treeneihin ei kannattas mennä ollenkaan. Tai jos ihmisellä on vaikka kuuma ni treeneihin ei kannattas mennä ollenkaan. Hupu ei varmaan ois ollut taantunut jos mä en ois ollut taas superväsy ja kiukkuinen, ehkä, tai ehkä se ois, mut ei voi tietää..

Tehiksen teemana kisanomaiset treenit, tosin pari vaan teki ja mun kisanomaisuus levis "aargh, pakko hinkata"- hermoromahdukseen...

Treenit alko kauheen kivasti kun ekan koiran aloitellessa tuli pk-kentältä iso hoffi joka siinä odottelemassa olevien koirien seassa juoksenteli että kenen luo menis, ei sillä varmaan ollut pahat mielessä mutta mulla välkkyi bernin kuvat silmissä ja meinasin saada sydärin, koiran tullessa vuorollaan Hupua kohti menin aidassa olevan Hupun eteen ajamaan tunkeilijaa pois eikä se päässyt Hupun luo. Aluks Hupu oli ihan kiltisti mutta sekin sitten rähähti kun huomasi mun hermostuksen ja kun koira ei heti lähtenyt poispäin. Loppuhyvin kaikki hyvin, koira saatiin omalle kentälleen. Jäi kyllä kauheen säikky olo, kun oon katellut sitä tokokoekauhuvideota seurakaverin kokeesta.

Hups teki kahdessa setissä, ekassa seuruusta ruutuun. Jätin palkat pois taskustakin vaikka yleensähän ne treeneissä siellä on, siltä osin hyvä testi, ei juurikaan eroa, muu menikin sitten aika vi---ks.

Seuruu oli ihan kauheeta, en osannut yhtään kävellä liikkuroituna käännöksiä tai ylipäätään mitään kun en tiennyt mihin oon menossa, oma epätietoisuus näkyi heti koirassa, oli vetänyt hitaan käynnin vissiin kokonaan ilman kontaktia, rassu. Pari ok pätkääki varmaa, mutta olihan se taas niin alta riman lähiaikojen treeneihin verrattuna. Mä ehdin myös miettiä kävelevää "tuomaria" yms. joten oma keskittyminen ei kyllä ollut paras mahdollinen.

Istumisessa istui, tein aika roiman avun, Hupu teki hyvin.

Luoksetulossa stoppi valu niin että teki mieli itkeä, muut osat ok.

Ruutu, no joopa joo, lähti kaartamaan oikeelle, ei osannut sivusta sisään vaan yritti korjata kehänauhan suuntaan-pitiks näitä treenaa?!! Miljoonalla ohjauksella sain ruutuun jossa ei varmaan ees tajunnut olevansa. Loppu kai ok, en tiedä miten makas selän takana. edit. oli kuulemma maannut korvat hörössä haistelematta.

Kehästä pois kivasti yhdessä, juttelin ja kehuin :)

Välissä paikallaolo 3min viereisellä kentällä.. Jätin etukäteen pallon piilon luo. Meni hermo ku ei ollut yhtään kontaktissa odotellessa kehäänmenoa jaja, öö marko taisi erehtyä puhumaan mulle kun oli mitannut kenttiä, mussutin sitten koiraparalle, oli kuulemma maannut tosi hyvin, ihan liikahtamatta. Kun palasin piilosta niin nuolasi huulian, rassukka. Palkalle kyllä yritti karata ihan rentona, pääsi vasta seuraamisesta.

Toka setistä jäi tunnari pois kun ei ollut kapuloita. Seuran boksista vieraat muut kapulat. Hyppynouto ois voinut olla nopeempi, korjas kerran otetta, sivulla inasen vino, pyysin korjaamaan, kapula oli vähän taaempana suussa kuin oikeassa paikassa.

Metskussa lähti vähän jähmeesti, takas paremmin. Hidas se on mutta toisaalta kun mietin niin näyttää hörökorvaiselta ja reippaalta ja laukkaa, pitäs olla tyytyväinen tai kohta se ravaa. Sivulle ok.

Ainiin, mä sekoilin joka liikkeen aloituksen noudoissa, sanoin valmis, ja sitten vasta Hupulle odota..

Kaukoissa teki kivasti-kunnes, jähmetty katsomaan vissiin vika vaihdossa viereisellä kentällä mun selän takana juoksevaa Riivistä ja ei kyennyt tekemään vaan tartti tuplakäskyn. Ois pitänyt lopettaa siihen, kun oli kisamainen treeni mutta meni ihan totaalihermot ja väännettiin niitä kaukoja. Ruutuun vielä suorapalkalle.

Myöhemmin väännettiin lisää kaukoja. Hupu sanoi että ei ole koskaan kuullutkaan että olisi joskus pystynyt tekemään jos treenikaveri juoksee ohjaajan selän takana, mä olin oikeesti tosi hermona, ois pitänyt ennemmin lopettaa mut ku ei kyennyt. Saatiin kyllä lopulta onnistumaankin.
Mietin, että on harjoiteltu aika paljon häiriöitä seläntakana ja sivuilla, mutta ehkä toi vaikein, suoraan näkökentässä on vähän jäänyt, että olihan se sille oikeesti tosi vaikee, enkä mä osannut yhtään auttaa, olin vaan kiukkuinen :(

Vielä itekseen kapulan nostoja ja vauhtipalautusta sillä vieraalla puulla, peruutellen kaukoja, oli ihan oma rento kiva itsensä taas, ei yhtään jähmeä.

Treenattavaa erityisesti
-ruutu+kehänauhat
-ruutuun korjaaminen+kehänauhat
-kaukoissa häiriöt koiran edessä eli ohjaajan selän takana
-stoppi! (palkattomien liikkeiden jälkeen? -onko merkitystä?)
-liikkuri seuruussa

Mietittäväks
-mikä ihme parantas mun mielen jos seuruu menee huonosti, se kun tuntuu jotenkin olevan se liike joka kertoo mulle millä mielellä koira on, ja masennun jos se ei oo paras mahdollinen ->koirakin masentuu

Sanna hei
-jos on kokeenomainen ni se pitäis ehkä vetää läpi kokeenomaisena..

Niin ja, tokassa setissä ja loppupuolella istumiset sivulle oli taas vaikeita, onneks Hupulla on osteopaatti ens viikolla, jännä nähä löytyskö siel mitään, vaikkakin luulen ton olevan joku pääkopan sisäinen juttu. Mutta nyt sentäs teki ne niin että päästiin tekemään likkeet. Asiaa ei varmaan auta että heti kun se ei istahda heti ni mä oon ihan tuskastumisen partaalla..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti