keskiviikko 28. marraskuuta 2012

28.11. Tehiksen Heidin valmennus

Muiden jutuista hyviä pointteja mulle (ja Saralle!)
-liikkeiden aloitukset: koira on aktiivinen ei ohjaaja, ei häslätä ja säädetä kaikkea, voi kuinka paljon näitä pitäs Hupsin kanssa nyt treenata, haluun ne kuosiin!
-Saran kanssa tehtävä koemaisuuksia ja puututtava niihin koemaisiin juttuihin mitä ei tuu treeneissä.
-kun puhun niin se koira vois vaan maata, huomasin jossain kohti pitäväni Hupua sivulla ja syöttäväni sille namia. Osaa kuiteski odotellakin..
-jos koira kestää hyvin palkattomuutta niin ihan kaikesta ei tarttis ihan aina olla palkkaamassa..


Hups pääs ekaa kertaa Heidin valmennukseen, viimeks kun oli juoksut. Otettiin aiheeksi se ainoa iiiiso avoimen luokan liikeongelma joka ei toimi edes treenatessa, eli luoksetulon stoppi. Unohdin tietty vihkon kotiin ja muistista tyhjentyi osa jo heti oman vuoron jälkeen..

Ennen omaa vuoroa tehtiin ihan vähän kaukoja kehän reunassa, olin tosi lähellä ja mulla oli semmonen "koemaisen epävarma olo" Hupu teki hyvin :) Ongelmanahan siis töpötöpö askeleet/ ei stoppaa/ menee epävarmaksi ja hipsuttelee jos ei ole varma pitikö stopata vs. pentuna ennakoi hyvällä asenteella ja on tehty lähinnä läpijuoksuja sittemmin. Näytin meidän takapalkkaversion ja kiertostopit. Kiertostopeissa saatiin semmoinen liirausstoppi minkä tahdon sillä että lähdin juoksemaan karkuun ja käännyin ja stoppasin kun oli ihan lähellä. Näitä pitäis tehdä lisää jotta saadaan lihasmuistiin, tarkkana miten oon itte, ekassa olin hyvä ja luonteva, se oli kaikista paras, sitten mietin enemmän ja käännyin eka stoppasin vasta sitten ja liiras kyllä muttei ihan niin hyvin. Jos haluun liiraustopin niin myös vauhdin pitää olla kova jotta se on hyvä. Sitä treenattava paljon! Pitkällä matkalla ja palkkaa ennen kuin hidastaa, ja seisomasta myös, palkka suoraan, ei niistä sivulletuloista joissa hidastuu miettimään. Pitää olla tyytyväinen Hupun reippaaseen laukkaan :) Muistaakseni saatiin ohjeeksi tehdä näitä kaikkia versioita, hyvä niin stoppeja on helppo treenailla omassa pihassa, ja kiva. Yritetään nyt välttää niitä töpötöpöstoppeja. Tosi hyvä ja hyödyllinen valmennus, harmillisen lyhyt aika vaan tuo vartti!

Kotona aiemmin kaukoja, Hupsin kanssa läheltä kyykystä suullisia käskyjä. mitä lähempänä oon sitä helpommin se jää tuijottelemaan namien tai mun käsien suuntaan, jos matka pitempi niin ottaa sen kontaktin, pitää ny olla tarkkana että ottas sen kontaktin ennen käskyä ja palkkaa. no on tullut aineski treenattua vaihtoja niin että ei kato mua. m-s nousee suht helposti silleen liian venyvästi eteen, en oo huomannut kauempaa, lähempää jotenki korostu, namit ulottuvilla? jos on noussut m-s niin menee siitä hyvin maahan, mutta jos on noussut i-s niin eipä meekkään.

Sara teki suullisilla erikseen, kaikki aika hyviä, ja käsimerkeillä erikseen, ihmettelin kun ei oikein tehnyt hyvin, mutta siltähän puuttui ponnari, ei se rassu nähnyt mun merkkejä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti